Crash bom bang.




Ska vi gifta oss?

Life.


Jag lever fortfarande även om det är knappt, haft en underbar helg, jobbat som en tok, druckit alldeless för mycket vin, umgåts med människor jag inte träffat på evigheter och med dem som jag ser nästan varje dag. Två eftermiddagar i rad har jag somnat på någon annans soffa. Nu ska jag försöka andas, dricka te oh hoppas på att få tag på en klipptid. Later.

Yesterday.


Igår var en bra dag.
F kom över på frukost. Vi snackade skit, åt chokladkakor och snackade ännu mer skit. Tömde i princip våra sparbössor innan vi gick en promenad till stormarknaden och handlade. Betalde med mynt. Skrattade hysteriskt som två barn. Köpte glass med chokladsås. Jag mötte upp någon. Skulle gå på promenad men de var för kallt, åkte hem till honom och drack te. På kvällen lagade jag lax och skaldjursoppa hemma hos pappa eftersom han fyllt år. Jag spelade "nostalgispel" på hans Iphone, tittade på fotboll (killar) och drack kaffe. Somnade alldeless för sent i någons säng.



Mitt i vecka 16.



Tee: H&M, kavaj: H&M, halsband: Zoul, jeans: Acne, skor: Dinsko, armband: Oxxo

Känns som jag skulle behöva sova ungefär en vecka, så trött. Gick upp fem i morse och inte blev det bättre när jag sen somnade om och sov ungefär en timme för att då gå upp igen och gå till jobbet. Lite svårt att få ny energi när man lämnar jobbet och kommer ut till en mindre snöstorm, hallå...förra veckan låg jag och solade i bikini, vad tusan var det som hände?

Plötsligt.





Plötsligt vill jag bli blond, blond, blond.

Hello.


Helgen kom och så plötsligt var det måndag igen. Vad hände? Idag har jag kickstartat veckan med att jobba nio timmar och dessutom ägnat två timmar åt att åka dit och hem. I morgon är jag ledig, life is good!

Tik Tok.




Så att man dör lite grann.

Yesterday 16april2010.




Klänning: AA, skjorta: Bikbok, skor: Dinsko

Såhär såg jag ut igår när jag sprang omkring på jobbet och spenderade kvällen med en tjejkompis. Idag är jag för engångsskull ledig en lördag. Har hunnit med ett cykelpass, både frukost och lunch och även trängts med alla andra på systemet. Varför lyckas man alltid gå dit när alla andra gör det?

The quiz.





Lelove




Så många frågor, jag orkar inte. Det kommer göra ont.

Högt.



(Bild:Emsedge)

Är på jakt efter att par höga byxor liknande dem som Emma har på bilden. Riktigt snyggt!

Ibland.


Ibland när man jobbar i butik så undrar man vad folk tänker eller snarare inte tänker innan dem ställer en fråga. Idag kom det fram en kille till mig, när jag höll på att märka varor, höll upp ett par jeans och frågade om han fick prova dem. Ehm...nej du får bara titta?!

Finally mine!


För några dagar sedan lyckades jag vinna budet på drömmen, har verkligen kämpat som en tok för att få tag på den här klänningen. I fredags hämtade jag ialf ut den och den är verkligen underbar, värd allt letande och även värd det ockerpris som jag fick betala för den.  



Yesterday - Invictus.


I går blev det bland annat förhandsvisning av Invictus (se den) och lasagne i sjöstaden. Invigde ett par öppna klackar med glitterstrumpor.


Spetströja: Ginatricot, jeans; Acne, strumpor: H&M, klackar: Dinsko


Status just nu: Balkonghäng.


Spenderar min dag på balkongen i bikini. Tusan vad underbart det är ute, känns som sommar (Ialf om man håller sig på våran inglasade balkong) Äter kladdkaka, dricker te och sträckläser "En bok om kärlek" om trasiga hjärtan och heta sommarkvällar. Livet, så jäkla bra ibland.


Sometimes.


Ibland kanske man bara ska skita i att tänka så förbaskat mycket?


(Lelove)


12april2010 - sunshine in my eyes.



Leggings: Zoul, tröja; Ginatricot, skjorta: H&M, skor: Converse

Såhär såg jag ut idag när jag och Fia bland annat gick vilse på våran långpromenad. Vilket perfekt väder, såg årets första tusselagon och kunde skutta omkring utan jacka och inte frysa det minsta. Våren är du här för att stanna den här gången? I hope so!

So many thoughts to kill, so little time.





1. Röda läppar 2. Frisyren alla killar borde ha? Ja! 3. Sweet 4. Drömväskan 5. Sjalen ja tack

En ledig måndag idag och solen skiner utanför fönstret, härligt! Ska strax springa och möta F innan hon tror att jag har dött. Ha en finfin måndag.

Långa nätter.


Jag kan inte sova. Hittade den här bilden på lelove. Gropar i ryggslutet är bland de sexigaste jag vet, tydligen är det några utskott för muskler, riktigt sexigt.


Stunning.


Snyggt, snyggt, snyggt. Fasen Elin lyckas jämt. Hennes halsduk skulle mer än gärna få hänga kring min hals. Hatt är också riktigt snyggt men vet inte om jag kanske är lite för feg för det?

Helg igen.


Vilken jäkla helg! Slutade med att vi gick på hemmafest istället i fredags. Sådär spontant så det nästan allti slutar med att det blir grymt och de gjorde det. Körde efterfest hos Fia och jag åkte till jobbet vid åtta utan att ha sovit en blund på hela natten. Lördagen spenderade på jobbet och avslutades med öl i Götgatsbacken. Idag har vädret varit underbart, har bland annat suttit nere vid en sjö och trots att jag bara hade skinnjacka svettades jag. Underbart, äntligen, äntligen kanske det är vår? I kväll blir det Wallander i vanlig ordning.
Hoppas ni också haft en fin helg!


I heart you - 9april2010.


Blus: Bondelid, jeans: Acne, stövlar: Bronx

Idag är jag ledig. Sov bort halva dagen, det här vädret gör så man bara har lust att gömma sig under täcket, jag avskyr mittemellan vädret. Har iallafall hunnit ta tag i disken, handlat och hämtat ut världens bästa paket (visar er senare).

Ikväll blir det Fläskfilé med hummus, tzatziki och klyftpotatis till middag och sen springer jag hem till en kompis, tittar på film och snackar skit. I morgon är det jobb för hela slanten som gäller. Vet inte riktigt varför men jag gillar att jobba helg, kanske är det för att kunderna är på bra humör och det är helgfeeling i luften?  

Two things I really like, beige.



Donna Karan, Jimmy Choo

Papercup words.


I'll let it burn.
Words in a dirty paper cup.
And I’m gonna turn, cause I’ve had it with this place for now.
I’m gonna find shelter where you can’t call me, where you can’t grab me.

If I got to choose, had the opportunity to switch location or set my mind on whatever I wanted to,
I would take it right away from you.

You brought me in and you spoke in tongues about what lies within.
About your little fire.
You brought me in and you didn’t even see how my tears ran.
I was too tired to listen to you then

Saturday night.
You’ve got taste for fireside.
It’s open mike at kings head downtown, but I can’t manage to get myself there somehow.
A million reasons just to sit along here and speak to the telly and listen to your conversations

You brought me in and you spoke tongues about what lies within.
About your little fire.
You brought me in and you didn’t even see how my tears ran.
I was too tired to listen to you then.

I'll let it burn, words in a broken paper cup



Spets.


Såhär vill jag också matcha cykelbyxor i spets när graderna ute blir några fler. Finfint!



1. Mybarestyle 2. Lorena Svensson

Åttonde april tjugohundratio.



Kjol: H&M, topp: 365 sunshine, kavaj: H&M, skor: Wedins

Shoe me.


Igår sprang jag på Acne skorna. Det stod ett par 37 och bara väntade på att bli provade. Riktigt perfekta var dem, mjuktmjukt skinn, klacken var precis lagom och ytterligare ett plus att man själv enkelt kunde bestämma höjd på själva skaftet. Det enda negativa var kombinationen: Mitt kontokort och prislappen.



When I am bad I am really bad.


Dålig uppdatering idag. Sov för länge i morse, ibland är sängen omöjlig att lämna. Hade ungefär en kvart på mig innan jag var tvungen att springa till tåget. Jobbade till halv åtta och efter det direkt hem till en kompis och åt middag. Kom nyligen hem, tänkte egentligen mest säga hej och hoppas ni haft en bra dag.



Alice in wonderland.



Spenderade min tisdagskväll på bio framför Alice i underlandet. Måste säga att jag hade förväntat mig mycket mer av filmen, hade väntat mig fantastiska miljöer och en sån där "magisk" känsla men den infann sig inte riktigt. Helt klart sevärd men inte så mycket mer än så.

6 april 2010.


Tröja: H&M, shorts: Crocker, strumpisar: At, boots: Dinsko, halsband: grekland?


Sweet like sugar.


(Sthlmstreetstyle, HarperandHarley)

Tycka vad man vill om föräldrar som klär upp sina barn men jag kan inte låta bli att tycka det är så förbaskat sött. Sen är jag ifs inte en av dem som tror att barnen mår dåligt att trippa runt i fina kläder, snarare tvärt om, jag tror de flesta barn älskar att klä upp sig och göra sig fina. Sen kan det ju självklart gå till överdrift som allt annat och barnen känns mer som en accessoar än just ett barn.

Gårdagen påskdagen.


Igår spenderade jag dagen på landstället. Tur som attan att vi åkte ut igår och inte idag när snön hittat tillbaka. Även tur att jag jobbade idag och slapp se snöslasket, är det fler än jag som tycker snön ska försvinna föralltid nu?



Mörkt mörkt brunt.


Här omdagen slängde jag i den här färgen i håret (Garnier 400). Resultatet blev väldigt mycket mörkare brunt än vad jag hade räknat med men nu är det ialf jämnt och det gör inte så mycket att et är mörkt. Med den här takten på vädret så hinner jag nog gott och väl bli ljus igen innan sommaren hittar hit.



Yesterday Påskafton.


Kofta: H&M, tröja: Gina tricot, kjol: At, skor: Wedins

Dålig bloggning men såhär såg jag ialf ut igår när jag spenderade min påskafton på jobbet och avslutade dagen med påskmiddag nummer två hemme hos pappsen och så blev det självklart utdelning av påskägg fyllda med godis...såklart! Hoppas ni också hade en bra påskafton!


2 april 2010.




Tröja: Passport, klänning: AA, strumpisar: At, skor: Converse, halsband: H&M, skärp: H&M

Tusan hemma igen efter på tok för många påsk snaps för mycket mat och alldeless för mycket godis. Hoppas ni haft en trevlig långfredag. I morgon är det jobb som står för schemat för mig, härligt med en ledig helgdag ialf.
 

Happy easter!




Nu blir det att springa till affären och köpa hårfärg (inte mkt till påsk) sen blir det påsk för hela slanten. Eftermiddagen bjuder på påskmat nummer ett och kanske ett och annat påskägg fyllt med (om jag själv får välja) inte ett spår av typiskt påskgodis. 
 
Glad påsk på er! 

När löven faller.



(Bild: Via smurfette)

Så plötsligt ser man en sån här bild och vips så längtar jag efter hösten. Sån här finfin "filt" vill jag linda in mig i till hösten.


Reminder.


(Lelove)

April april din dumma sill, jag kan lura dig vart du vill.


Topp: 365 sunshine, kavaj: H&M, jeans: Acne, skor: Wedins, halsband: Snö

Första april idag. Har ni lyckats lura någon? Det har jag. Slängde iväg sms där jag beklagade mig över att jag var tvungen att gå runt på jobbet iklädd en kyckligdräkt och dela ut rabatt kuponger och ja alla utom en gick på det.

Blev en riktigt bra dag idag, fick gratis kaffe när jag gick förbi en glassbar som höll på att stänga för kvällen och det var fortfarande ljust ute när jag knallade från jobbet vid halv åtta tiden, underbart!


If I lightly disturbed you with my unfaithful laws.


Chloé, Citizens of humanity, H&M, Charlotte Olympia

Idag smattrar regnet på rutorna, känns som klockan är mitt i natten trots att det är ljus ute. Tusan vad vädret kan påverka. Hade jag fått drömma hade jag mer än gärna gått klädd i outfiten ovan och så lite sol på det.

RSS 2.0